nedeľa 5. októbra 2014

Branding - využite branding vo svoj prospech




Máme radi referencie. Keď robíme svoje nákupné rozhodnutia (obzvlášť pokiaľ sa jedná a niečo vážnejšie alebo o niečo, s čím nemajú dostatok skúseností), radi sa oprieme o odporúčania. Voči klasickej reklame, ktorou sme presýtení, je aj tak väčšina z nás už imúnna. Potrebujeme poradiť - od niekoho, na koho názor by sme sa mohli spoľahnúť. Čím dôveryhodnejší sa nám daný zdroj zdá, tým viac na jeho názor dáme. V digitálnom svete sú takýmito zdrojmi väčšinou tí, s ktorými sme sa nikdy fyzicky nestretli.

Keď ste si naposledy kupovali nejakú elektroniku, kam ste šli po informácie? Ja osobne by som si nekúpil technické zariadenie, pokiaľ by som si neprečítal viac informácií a komentáre od ľudí, ktorí dané zariadenie už vlastnia. Obzvlášť, keď je to dnes na internete také jednoduché.

Dôležitú úlohu v tomto smere zohrávajú blogeri. Tí blogujú na rôzne témy a prinášajú svojmu publiku pridanú hodnotu v podobe rád a odporúčaní. Mnohí z nich sú na internete už ‘známe osobnosti’ a majú svoje meno a dôveryhodnosť. A to predstavuje zaujímavú cestu, ako osloviť cieľovú skupinu potenciálnych klientov.

Vy poznáte svoju spoločnosť a produkty najlepšie. Zadefinujte si profil vašich zákazníkov, svoj cieľový trh, najväčšie plusy vášho produktu, ako aj možné riziká - jeho mínusy. Veríte svojmu produktu? Prečo by ste si ho vy osobne kúpili? Ste presvedčený o jeho kvalitách a prínosoch pre zákazníka? Povedzte to.


Čas na vyhľadávanie


Prvá a zároveň najzdĺhavejšia vec je prieskum. Hľadajte na internete príspevky / blogy, ktoré sa venujú problémom, ktoré váš produkt rieši. Pozrite sa na konkurenciu. Pozrite sa na to, čo hovoria ľudia o podobných produktoch. Vytipujte si miesto, kde sa nachádza publikum, ktoré môže mať o váš produkt záujem. Zadefinujte si pozíciu vášho produktu voči konkurencii. A nájdite kľúčových hráčov - mienkotvorcov, cez ktorých by ste informácie chceli šíriť.

Akonáhle si vytipujete takýchto ľudí, zistite si o nich čo najviac informácií. Sú to obyčajní ľudia ako vy. Sledujte ich na Facebooku, Twitteri, pozrite si ich predchádzajúce príspevky. Zistite, akým spôsobom píšu. Tieto informácie budete potrebovať v ďalšj fáze.

Sme v kontakte


Ak už jednoznačne viete, kto je tá osoba, cez ktorú by ste chceli komunikovať a máte o nej dostatok informácií, je čas na prvý kontakt. Nezabudnite, že bloger nieje váš zamestnanec ani dodávateľ - má to byť váš partner a teda vaše partnerstvo musí byť rovnocenné a výhodné pre obe strany. Vy chcete komunikovať váš produkt, bloger chce písať o niečom zaujímavom. Buďte profesionál, nesnažte sa ho “opiť rožkom” a tlačiť do toho, aby napísal niečo, o čom nieje aj on presvedčný. A už vôbec nie korporátne “marketing bullshits”. Jasne s ním preberte prečo si myslíte, že je váš produkt dobrý a aj jeho nedostatky (zvyšuje to dôveryhodnosť, naviac, ak je bloger v danej problematike doma, aj tak by na ne prišiel sám). Predajte sa - keď vášmu produktu veríte vy, ľahšie o jeho kvalitách presvedčíte aj iných.

Sústreďte sa na kvalitu, neoslovujte veľa partnerov - iba blogy s relevantným obsahom. Takto získate dlhodobých partnerov, ktorí vám pribesú pridanú hodnotu, ktorú inde nezískate.

Ak zveríte optimalizáciu vašej stránky do našich rúk, tak tieto služby sú u nás samozrejmosťou.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára